czwartek, 21 sierpnia 2014

Słowami też można dotykać

Ulubione cytaty. Ulubione. Cytaty. Ojejku. Na początku pomyślałam, że to bardzo proste, raz dwa, a potem zostaje stworzenie maila. Wyzwania dzień czwarty jednak mi uświadomił, że do sierpniowej listy muszę jeszcze dopisać zakup notesu. Kiedyś dużo czytałam, słuchałam mnóstwo piosenek i siłą rzeczy zatrzymywałam się dłużej na ulubionych fragmentach. Pozostawały ze mną na chwilę, a potem się gubiły. Jednak tak być nie może! Bo teraz, kiedy próbowałam sobie przypomnieć wróciło mnóstwo wspomnień, przypłynęło takie ciepło w okolice serca. Uważam, że to bardzo ważne, by cząstka artysty ciągle była hm w obrotach. 

Sięgnęłam jednak pamięcią i oto początek mojego zapisywania ważnych myśli, ciekawych zdań:

Zapominamy, że życie jest kruche, delikatne, że nie trwa wiecznie. Zachowujemy się wszyscy, jakbyśmy byli nieśmiertelni. Codziennie patrz na świat, jakbyś oglądał go po raz pierwszy.  
Éric-Emmanuel Schmitt "Oskar i Pani Róża"

Przecież prawie każde "nigdy" można jakoś obejść. 
J. L. Wiśniewski "Martyna"

Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła. 
W. Szymborska


Słowami też można dotykać. Nawet czulej niż dłońmi. 
J. L. Wiśniewski "Samotność w Sieci

odpycham nogą wszechświat
luźno zamyślona
kołyszę się na nitce
nieokreślonych pragnień
 
H. Poświatowska

nie ma żadnej przestrzeni
pomiędzy słowem i miłością
(...)
kocham cię bardziej niż wszystkie słowniki świata
 
H. Poświatowska


i na koniec fragment wiersza, który za każdym razem mocno mnie porusza

I obaj
Doktor i Bóg
płaczą nad młodą kobietą
dla której wyczerpali możliwość cudu. 
Wiktor Woroszylski

To na pewno nie koniec ważnych myśli. Jak widzicie bardziej mnie przyciągają fragmenty poezji. To był mój świat praktycznie przez większość szkoły. Potem zaczął się jednak pęd życia. Wiele rzeczy zaczęło umykać. Czas trochę zwolnić :)


Z innej beczki

Mam coraz silniejsze skurcze, niektóre nawet co 15 minut, jednak trzymają tak do godzinki, dają nadzieję i puszczają. Trzymajcie kciuki! Dla pewności wieczorem wstawię post z jutra ;) żeby się ubezpieczyć.

Najmilszego Wam!

11 komentarzy:

  1. Ty się postami nei zajmuj. Jak amsz rodzić to idź ze spoojną głową. My tu poczekamy ;)) A cytaty piękne. O Poświatowskiej mi przypomniałaś właśnie...;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne cytaty! Ale od razu o nich zapomniałam jak doczytałam dopisek! Trzymam kciuki!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne cytaty :) Zwłaszcza Szymborska mnie ujęła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No i będzie starszy od Tośki ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojna głowa, jest chyba zbyt uparty ;p dalej czekam...

      Usuń
  5. haha jesteś niesamowita! tutaj skurcze,a tu jeszcze skończyć wyzwanie chcesz:) cytaty tak samo uwielbiam jak Ty i również poszukuję notesu:) ten fragment wiersza mnie zmiażdżył na koniec...

    OdpowiedzUsuń
  6. "Przecież prawie każde "nigdy" można jakoś obejść" - superowe. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Trzymam mocno kciuki! :)
    Mój ulubiony cytat to: Uśmiechnij się - dodaj blasku dniu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czekamy na dobre wieści :) Wyobrażam sobie jak musisz się niecierpliwić...

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne cytaty :)zapisałam sobie pierwszy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też uwielbiam cytaty - od paru ładnych lat zapisuję je w grubym notesie i w wolnych chwilach lubię do niego zaglądać. A z każdą przeczytaną książką, artykułem czy wierszem jest ich coraz więcej!

    OdpowiedzUsuń