wtorek, 19 stycznia 2016

Od Kuchni - ciasteczka owsiane




Składniki:

- 2 szklanki płatków owsianych
- 1,5 szklanki mąki pszennej
- 2 jajka
- 3/4 szklanki cukru
- 100 g roztopionego masła
- pół łyżeczki proszku do pieczenia
- rodzynki, posiekane orzechy, żurawina, migdały, słonecznik itp. a w wersji bardziej kalorycznej posiekana czekolada, do wyboru do koloru, wrzućcie to, na co macie ochotę, albo to co akurat zalega w szafkach :D razem ma być około 200 g (dla dokładnych) - 2, 3 duże garście, dla takich jak ja




1. Sposób wykonania jest najprostszym z możliwych - wszystkie składniki wymieszać w misce łyżką. Jeśli masa będzie bardzo gęsta, dosyć sypka i nie dająca się lepić dodać kilka łyżek mleka lub wody. Jeszcze się nie zdarzyło, bym nie dodała.

2. Piekarnik rozgrzać do 160 stopni. Nabierać ciasteczka łyżką i w dłoniach lepić małe kulki, rozpłaszczać i układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec dwie blaszki na raz około 10 minut w piekarniku z termoobiegiem lub po jednej blaszce w takim bez, dwie minuty dłużej. Tak przynajmniej pisze w przepisie wyszukanym przez moją siostrę. Ja piekę jakoś zawsze dłużej. Warto je doglądać i jak spód ciastka zacznie delikatnie nabierać koloru można z czystym sumieniem wyciągnąć blaszkę. Raz zapomniałam o nich na ponad 15 minut i też było ok ;)

3. Ciastka przechowywane w słoiku lub puszce utrzymują miękkość i tam najlepiej je trzymać.

Smacznego!




9 komentarzy:

  1. Uwielbiam ciasteczka owsiane. Mam chyba z pięć przepisow,dolaczam Twój do kolekcji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moj maz robi pyszne ciasteczka :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam wyglądają rewelacyjnie i przepis bardzo fajny :) na pewno postaram się spróbować:)
    Pozdrawiam
    matkapolka89

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam tego typu ciacha! :) daaaawno nie robiłam (jedynie świąteczne ostatnio), a muszę powoli zbierać przepisy na takie zdrowe słodkości, które bez wyrzutów sumienia można podać dziecku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też uwielbiam ciastka owsiane! są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba to będą kolejne, które wypróbujemy z Nadią. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniamku mniam... Ciasteczka owsiane to jedne z moich ulubionych... Ciekawe czy Potworkom by smakowaly? ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają super. Już kilka razy robiłam ciasteczka owsiane, za każdym razem z innego przepisu,ale z reguły bez mąki. Takie wolę, uważam je za zdrowsze. Jednak wiadomo, że z mąka są pyszniejsze, na pewno bardziej kruche :)

    OdpowiedzUsuń